2013. szeptember 11-én hajnalban, 61. éves korában elhunyt Huszár Tibor fotóművész, a nagyszombati Cirill és Metód Egyetem Tömegkommunikációs Karának fotóműhely-vezetője.
Huszár Tibor 1952-ben született a szenci járásbeli Réte községben. Tanulmányait a bazini gimnáziumban, majd Prágában végezte 1976–1983 között, Ján Šmok műtermében. 1971–74 között a pozsonyi Nő c. hetilap fotóriportere, 1988–90 között George Tabori Theater der Kreis előadásait fotózza; 1992-ben a New York Egyetemen vendégelőadó.
Már tanulmányai elvégzése előtt, de az alatt is több magazinnak és sajtónak is készített fotókat. Ismertek a színházi életről készült fotói, amelyekkel elnyerte az Újvidéki Nemzetközi Triennálé „Színház a fotóművészetben” díját is.
A kilencvenes évek elején New Yorkba ment, ahol független fotóművészként tevékenykedett és a fotózás mesterségét oktatta. Később visszatért Szlovákiába, 2003-ban a Nagyszombati Cirill és Metód Egyetem, majd a Besztercebányai Művészeti Akadémián oktatott, későbbiekben pedig a Nagyszombati Cirill és Metód Egyetem Tömegkommunikációs Karának fotóműhelyét vezette.
Legjelentősebb fotódokumentációs kiadványai: Cigányok, Portrék, Koloman Sokol, Visszatérés, Az örökkévalóság szárnyain, Réte/Reca
A kilencvenes évek elején New Yorkba ment, ahol független fotóművészként tevékenykedett és a fotózás mesterségét oktatta. Később visszatért Szlovákiába, 2003-ban a Nagyszombati Cirill és Metód Egyetem, majd a Besztercebányai Művészeti Akadémián oktatott, későbbiekben pedig a Nagyszombati Cirill és Metód Egyetem Tömegkommunikációs Karának fotóműhelyét vezette.
Legjelentősebb fotódokumentációs kiadványai: Cigányok, Portrék, Koloman Sokol, Visszatérés, Az örökkévalóság szárnyain, Réte/Reca
1964 óta fényképezett. A dokumentum-, szocio- és portréfotó műfajában az egész világ számon tartja. Tematikus ciklusai: 1981–83: A bősi erőmű; 1979–85: Dél-Magyarország; 1984: Martin-település; 1987: a Mohi Atomerőmű; 1983–88: Színházi előadások (Martin, Nagyszombat, Pozsony, Prága); 1983–94: Írók és közéleti személyiségek portréi; 1988-90: Theater der Kreis, Bécs; 1988–90: Szlovákia és szlovákok; 1989: Bársonyos forradalom; 1990: Václav Havel államelnök útjai (Moszkva, Izrael, Salzburg); 1970–91: Cigányok Szlovákiában; 1991: Háború a Perzsa-öbölben (Jordánia, Szaúd-Arábia, Irak); 1991–93: New York, a tolerancia városa.
Egyéni kiállításai:
1982 • Besztercebánya
1983 • Kulturális Központ, Szenc • Galéria FAMU, Prága • Galéria, Kecskemét
1985 • Portrék, Výstavná sieň Laca Novomeského, Pozsony (kat.) • Csehszlovák Kulturális Központ, Budapest
1987 • Cigányok, Výstavná sieň Laca Novomeského, Pozsony
1988 • Abc ház Galéria, Szuchumi (SZU) • Csehszlovák Kulturális Központ, Berlin
1989 • G. P. Gaussa, Bécs • Divadlo A. Buriana, Prága
1990 • Stredoslovenská g., Zólyom • G. Burle Barge, Amszterdam • M. de l’Élysée, Lausanne • Galerie Ramer, Köln • Klagenfurt
1991 • Csehszlovák Kulturális Intézet, Budapest
1992 • Pelham Art Center, New York
1993 • Pozsony
1995 • Kassa
1998 • Fényképek Koloman Sokolról, G. fotografie PROFIL, Pozsony (kat.).
Művek közgyűjteményekben
Brooklyn Museum, New York • M. de l’Élysée, Lausanne • Navigator Foundation, Boston • SNG., Pozsony • Umelecko-průmyslové m., Prága.