Üdvözlünk mindenkit Indonéziából!

Az idő kicsit ránk ijesztett, kezdetben sokat esett – de már felfedeztük Jávát, voltunk két UNESCO Világörökség szentélyben: Borobudur és Prambanan lenyűgöző régi hindu és buddhista paloták. Aztán megmásztuk a Bromo vulkánt, kénes kigőzölgés, majd elszédültem.

Átjöttünk Balira: olyan, mint egy turistaparadicsom, csupa bár és homokos tengerpart, öreg undorító európaiak oldalán csodaszép indonéz nők...

Hinduk, buddhisták, muzulmánok, néhány katolikus... A muzulmán lányok csadorba bugyolálva, de nagyon kacérak, ismerkedni akarnak velünk és fényképezkedni. Változóban a muzulmán erkölcs... (István talán bánja is, hogy nem egyedül jött.)

El akarunk menni Komodóra, megnézni az óriásgyíkokat, a komodói sárkányt, 3 méter hosszúra is megnő, a harapása és a nyála mérgező, de rossz időt jósolnak, és nem biztos, hogy eljutunk, ugyanis hajón kéne laknunk a sziget körül, és csak onnan merészkednénk a sárkányok közé idegenvezetővel.

Eléggé idegesítő a folytonos „Taxi sir”, „How are you my friend”, „Where do you go” stb. Mindenki el akar adni valamit és el akar szállítani valahová. Nem engednek gyalogolni, nem hagynak békén, folyton csatlakozik valaki hozzánk az utcán...

Amúgy se földrengés, se cunami, se terroristák, se lávakitörés... eddig. De a monszuneső miatt sokat kellett kerülőutakon járnunk, amikor utaztunk ide-oda, mert ellepi az utakat a sok folyó víz. Persze a rizsföldeknek nem árt...

Sikerült eljutnunk Bali szigetéről Sumbawa szigetére repülővel, onnan pedig magánhajóval (hét fős személyzet meg mi) Komodóra, a Sárkányok Földjére! A sziget teljesen kietlen, sziklás, szavannás, pár bokor és fa, és ott élnek az óriásgyíkok... akik néha elrabolnak egy-egy óvatlan turistát.

Könnyűbúvárkodtunk is szép korallzátonyon, halrajok úsztak körül, alattunk teknős lebegett, a távolban delfinek... Igazi paradicsom.

A guide nem értette, hogy nincs tengerünk – nekik szinte csak tengerük van, tengernyi szigettel!

Most megint Balin vagyunk, de elég nagy csalódás: a tengerpartot nem tartják rendben, fújja a homokot a szél, úszni nem lehet, óriási hullámok csapkodják a partot... mit esznek ezen az európai turisták, amikor ezernyi szebb hely van ennél?
Holnap kirándulunk a vulkánokhoz, ezüst- és batikgyárba itt Balin, meg szentélyekhez, aztán megyünk komppal Lombok szigetére, ahonnan meg három apró szigeten búvárkodunk és napozunk...

Az indonézek repülési stílusa hasonló, mint a taxisoké... ide-oda cikáznak, akrobatáskodnak... én nem merek már beleülni semmilyen járműbe, jobbról-balról előznek, kész rali... a hajón is tengeribeteg lettem, István a repülőn szédült... a kirándulás nem csupa hab a tortán...

Sajnos kellemetlenségek is értek, elloptak a buszról a mobiljainkat és a fényképezőgépünket az összes jávai képpel – de mar van új gépünk és készültek új fotók...